perjantai 14. marraskuuta 2014

Intiaaninainen unessa

Olen taas nähnyt unia:) Yksi niistä jäi erityisesti mieleeni, sillä se omalla tavallaan vastasi siihen, mitä olen pohtimassa... Olen siis miettinyt omaa naiseuttani aiemmin ja tässä vastaus:)

Unessani näin intiaaninaisen suuren padan äärellä. Hänellä oli jokin keitos siellä menossa, mutta hän pysähtyi silti katsomaan minua. Sitten hän alkoi kertoa, mistä naiseudessa oikein on kyse. Miten sen perusta on luonnossa ja naisen kierroissa/elämänvaiheissa. Valitettavasti muistan vain nämä teemat, en tarkalleen sitä, mitä hän niistä puhui.

Niinpä ajattelen, että tulkinta jää minulle. Ymmärrän, että naisena olemisen vaiheisiin voi sisältyä esimerkiksi äitiys. Ja että äitiyteen voi suhtautua omia vaistojaan ja sisäistä viisautta hyödyntäen. On monia teorioita, mutta vaistot toimivat omalla tavallaan, mikä on kaiken keskellä hyvä johtolanka. Mutta olen paljon muutakin kuin äiti. Esimerkiksi yksi naiseuden olemuksista on luovuus ja inspiraatio, mitä olen pohtinut syksyn aikana ja päätynyt voimistamaan sitä puolta itsessäni. Se miten pukeudun, se miten ajattelen. Kaikki kumpuaa sisältäni. Voin laittaa hienot vaatteet päälleni, mutta silti en välttämättä tunnista itseäni naisena. Sen sijaan olen päätynyt ajattelemaan, että mitä on olla nainen alkuasukasheimon keskellä. Luoda kodin lämpö ja rakastava ilmapiiri missä tahansa olosuhteissa...Huolehtia ja hoivata. Pyrkiä siihen, että ympärilläni, niin minulla kuin muillakin, on hyvä olla.

Ymmärrän, että jos minun tulee tarve esimerkiksi kerätä jotakin, vaikkapa sieniä, niin se liittyy tähän kokonaisuuteen, on aika kerätä ruokaa varastoon talvea varten. Tai että on tarve pysähtyä ja katsella takkatulta - on lepäämisen ja voimien keräämisen aika. Minulla on ollut pitkäkin voimien keräämisen ja itsensä voimistamisen aika, joka alkoi muutamia vuosia sitten burn outin jälkeen. Mutta ne voimat alkavat hiljalleen antaa takaisin ja saan jänniä opastuksia esimerkiksi unien muodossa niiden käyttöön:)

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua sinulle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti