lauantai 14. kesäkuuta 2014

Ihanat kamalat raskauskilot


Kukapa ei voisi sanoa joskus murehtineensa tai inhonneensa kehossaan jotain osaa.. Minulle – ja ehkäpä monelle muullekin – ei ole vain kertynyt raskauden yhteydessä kiloja, vaan ne tuntuvat haluavan myös itsepintaisesti jäädä, imetyksestäkin huolimatta. Mitään nopeaa ja helppoa keinoa minulla ei ole niiden karistamiseen, vaan olen alkanut ajatella, että voisiko niihin suhtautua toisin.

Ylpeys omasta kehosta


Ensin mietin, että voisinko vain ajatella olevani ylpeä kehostani? Vaikka kilot ovat ehkä tulleet jäädäkseen, arvet oletettavasti pysyvät ja rinnatkaan eivät todennäköisesti palaudu normaaleihin mittoihinsa… Voinko ajatella, että nämä ovat merkkejä siitä, että olen kantanut lasta kehossani sen yhdeksän kuukautta, synnyttänyt ja myös imettänyt. Mielestäni se tuntuisi hyvältä lähestymistavalta…

Mutta. Sitten on niitä, jotka ovat käyneet saman prosessin läpi ja joilla ei siitä huolimatta ole jäljellä raskauskiloja enää tässäkään vaiheessa.. eli kateus voi kuitenkin kyteä pienessä mielessäni tai pelko siitä, että minua pidetään esimerkiksi laiskana muihin verrattuna. Voinko ajatella, että minulla on juuri nyt jotain paljon arvokkaampaa kuin laihduttaminen? Jotain arvokkaampaa kuin salitreenit ja lenkkeily? Olen läsnä lapseni tärkeissä hetkissä. Ilman kiirettä, stressiä tai aikatauluja.

Onko sillä loppujenkaan lopuksi väliä, mitä muut ajattelevat, kunhan itse viihdyn kropassani? On ihanaa olla epätäydellinen minä. Että ei ole tarvetta jatkuvasti tavoitella täydellisyyttä, jotain, mitä on mahdotonta saavuttaa… Vaan että voisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti